Popraw zdrowie z domowym nawilżaczem powietrza

Odpowiedni poziom wilgotności powietrza w Twoim domu jest kluczowy dla zachowania dobrej kondycji zdrowia, samopoczucia, a także wyglądu skóry. Profesjonalne nawilżacze mogą stanowić koszt rzędu 1000 zł, co jest znacznym obciążeniem dla budżetu. Sprawdź jak domowymi sposobami nawilżyć powietrze i nie przepłacać!

Kiedy nawilżać powietrze?

Powietrze warto nawilżać zwłaszcza w porze jesienno – zimowej, gdy sezon grzewczy powoduje jego przesuszanie. Sygnałem do zwiększenia wilgotności powietrza powinny być też przesuszone oczy, ciężkość w oddychaniu i odczucie wyraźnej ulgi, gdy znajdujemy się na zewnątrz. W wielu przypadkach, gdy „nie mamy czym oddychać”, okazuje się, że zbyt mała ilość pary wodnej uprzykrza nam codzienne funkcjonowanie.
Szczególną uwagę do poprawy jakości powietrza powinniśmy przywiązywać w pomieszczeniach, w których przebywają dzieci, znajduje się dużo sprzętu elektronicznego, a także w sypialniach. Przed rozpoczęciem nawilżania powietrza w pokoju, warto solidnie go przewietrzyć, a także zadbać o to by temperatura nie przekraczała optymalnych 21 stopni Celsjusza.

Domowe nawilżacze powietrza

1.Mokre ubrania na kaloryferze
Suszenie ubrań na kaloryferze (zwłaszcza tych grubszych, które pochłonęły znaczną ilość wody) stanowi najprostszy sposób na szybkie i nieskomplikowane nawilżenie powietrza. Zanim jednak umieścimy pranie na kaloryferze warto zwrócić uwagę na to, czy jest on wystarczająco ciepły, by szybko wyschło, a sam materiał można suszyć w taki sposób. W przeciwnym razie musimy liczyć się z tym, że lekkie podgrzanie mokrego ubrania może stworzyć doskonałe środowisko do rozwoju drobnoustrojów.

2.Rozszczelnienie okien
Ten sposób przypadnie do gustu jedynie mieszkańcom cichych, czystych okolic. Rozszczelnienie okna pozwoli uzyskać stały napływ świeżego, wilgotnego powietrza. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że spowoduje to obniżenie temperatury w pomieszczeniu, a także minimalny przeciąg. W trakcie siarczystych mrozów także nie zadziała, bowiem na zewnątrz z powodu mrozu, wilgotność spadnie.

3.Rośliny doniczkowe
Kilka roślin w pomieszczeniu zagwarantuje nam stałą emisję pary wodnej do wdychanego powietrza. Doskonale sprawdzą się tu paprotki i fikusy, które oddają całkiem spore ilości wody podczas fotosyntezy.

4.Nawilżacze na kaloryfer
Znane od dawna i niezawodne – szklane bądź ceramiczne zawieszki na kaloryfer, do których nalejemy wody. Ogrzewana przez ciepło kaloryfera, regularnie paruje i dba o nawilżanie powietrza. Wystarczy stale dolewać płynu i gotowe!

5.Inhalacje
Te wykonamy przy pomocy specjalnego kominka bądź naczynia położonego na kaloryferze. Nie jest to najbardziej wydajny sposób nawilżania powietrza, jednak zawsze poprawi jego jakość, a dodatkowo dodane olejki eteryczne będą wspomagały nasze zatoki. Szczególną uwagę warto zwrócić na te z zawartością eukaliptusa bądź sosny. Unosząca się kojąca woń szybko pomoże zwalczyć uczucie suchości górnych dróg oddechowych.

Korzyści z nawilżania powietrza

Bądź na bieżąco - kliknij poniżej polub stronę, aby być na bieżąco informowanym o nowych wpisach na blogu:

Utrzymanie poziomu wilgotności powietrza na poziomie 40 – 60% jest dla nas najbardziej optymalnym stanem. Dbałość o jego utrzymanie pozwala na:
– zredukowanie ilości zachorowań w okresie zimowym przez dbałość o nawilżenie śluzówki nosa, co zmniejsza możliwość rozwoju infekcji
– zmniejszenie ilości drobinek kurzu unoszących się w powietrzu, a więc ogromna korzyść dla alergików i profilaktyki alergii
– poprawa stanu zdrowotnego zatok
– lepsza kondycja przesuszonej skóry i włosów
– ułatwienie oddychania, lepszy sen i koncentracja
– zmniejszenie częstotliwości występowania bólów głowy

Domowe nawilżacze powietrza nie są wyjątkowo wydajną metodą, ale charakteryzują się wysokim bezpieczeństwem i niskim kosztem użytkowania. Stosując naturalne, proste metody nie musimy martwić się o to, że przekroczymy 60% wilgotności powietrza, a nasz pokój stanie się środowiskiem korzystnym dla rozwoju bakterii i grzybów. Domowe sposoby nawilżania są w większości przypadków wystarczające, a my nie musimy inwestować w profesjonalny sprzęt.

Write a Reply or Comment:

O mnie

Karolina

Karolina

"Trzymaj zdrowe jedzenie w lodówce, a będziesz jadł zdrowo"
Cześć, mam na imię Karolina, na codzień zajmuję się doradztwem żywieniowym, nie tylko dla osób, które chcą schudnąć, ale też dla osób z problemami z sercem, problemami tarczycowymi i wiele innych. Część z informacji o właściwym odżywianiu staram się przenieść na bloga. Liczę, że będą pomocne także dla Ciebie :)

blog lam dep | toc dep | giam can nhanh

|

toc ngan dep 2016 | duong da dep | 999+ kieu vay dep 2016

| toc dep 2016 | du lichdia diem an uong

xem hai

the best premium magento themes

dat ten cho con

áo sơ mi nữ

giảm cân nhanh

kiểu tóc đẹp

đặt tên hay cho con

xu hướng thời trangPhunuso.vn

shop giày nữ

giày lười nữgiày thể thao nữthời trang f5Responsive WordPress Themenha cap 4 nong thonmau biet thu deptoc dephouse beautifulgiay the thao nugiay luoi nutạp chí phụ nữhardware resourcesshop giày lườithời trang nam hàn quốcgiày hàn quốcgiày nam 2015shop giày onlineáo sơ mi hàn quốcshop thời trang nam nữdiễn đàn người tiêu dùngdiễn đàn thời tranggiày thể thao nữ hcmphụ kiện thời trang giá rẻ

Porady żywieniowe DietCoach4U

Otrzymuj najlepsze porady żywieniowe i dietetyczne za darmo

Przewodnik po zdrowym żywieniu - dowiesz się co jeść by żyć długo i wyglądać młodo, jak dbać o zdrowie i odporność, jakie produkty wpływają pozytywnie na urodę i witalność. Bądź na bieżąco z DietCoach4U

Twoje dane są bezpiecznie i nie będą nikomu udostępnione.